Az emberek ideje előtt béke honolt. A nappal a szőke elfeké volt, akik vígan táncoltak. Míg az éjjszaka az orkoké és a goblinoké, hogy kedvükre fosztogassanak. Ám mindennek vége lett, amikor az istenek úgy gondolták, hogy ez már túl unalmas, és megalkották az embereket.
Ettől kezdve a világ a feje tetejére állt. Az emberek olyan gonosz dolgokat találtak fel mint az óra, a naptár, az évszakok és mindegyik közül a leggyalázatosabbat: a lefekvés időt.
David király (az idősebb) felépítette Arcadia városát és megalakította guild-okat, hogy őrizzék annak békéjét és versengjenek kegyeiért.
És egy ideig béke volt…
De volt egy valaki, valaki, akinek nagyon nem tetszett, hogy ágyba van parancsolva nappalra.
Lorf Fang hosszú időn át fonta mesteri tervét. Kincsekkel tömte meg a kalandvágyó guild-ek által oly kedvelt barlangokat, s amikor azok szétszéledtek, lecsapott.
Arcadia városa órák alatt elesett, és azóta az örök sötétség uralja.
Ifjabb David király azonban nem hagyhatja veszni apja városát és összeszedve a guild-eket egy különös versenyt hirdet meg:
„Ki tudja nekem visszafoglalni Arcadia-t?”
Az Arcadia Quest egy 2-4 főig játszható, könnyed stratégiai társasjáték.
A játék folyamán minden játékos egy-egy guild-et irányít. Annak is három tagját, amit a játék elején a részvevők kártya kiválogatós(draftolásos) módszerrel választanak ki maguknak.
Minden hősnek egyedi képessége és értékei vannak, valamint tetszőlegesen szétosztható alapfelszerelés is jár hozzájuk.
A játék egy tizenegy küldetést tartalmazó kampány füzettel rendelkezik, de a kreatívabb játékosok akár sajátokat is kitalálhatnak. Ezeken a küldetéseken végighaladva kell elérni a végső célt; kiűzni Lord Fang-et és seregét a városból.
A kiválasztott küldetés során a játéktér egy modulálható játéktábla részekből összeállított tábla lesz. Erre kerülnek fel az ajtók, küldetés és egyéb jelzők, portálok, szörny újjászületési pontok(spawn point) és minden ami kell egy vérbeli fantasy kalandhoz.
A játék talán legcsodálatosabb elemei sem maradhatnak el, a gyönyörűen kidolgozott miniatűrök. Mind a hősök, mind a szörnyek figurái kiváló minőségben és részletességgel pompáznak a táblán a játék folyamán.
Egy játékos a körében kiválaszt egyet a hősei közül és cselekszik vele. Összesen három mozgás akciót hajthat végre és egyszer támadhat az egyik fegyvere segítségével. Már ha még nem merítette ki azt a felszerelését. Ellenkező esetben a hősöknek pihennie kell, hogy új erőre kapjanak.
Támadni lehet a szörnyeket, de ami még fontosabb, a többi guild tagot is!
Az Arcadia Quest-ben bizony nincs helye a barátságnak. Verseny folyik a király kegyeiért és a hírnévért, hogy végül mi viselhessük az Arcadia Megmetője címet.
A csaták során előfordulhat, hogy egy vagy akár az összes karakterünk meghal. Nem kell kétségbe esni, hiszen a pihenés során feltámadnak az elesett harcosok és újra hadba indulhatnak.
Egy küldetésnek akkor lesz vége, ha valaki teljesített legalább egy játékos a környezet ellen (pve) és két másik feladatot, akár játékos a játékos elleni (pvp) küldetéseket is. Utóbbi miatt érdemes szorgalmasan a többi guild sorait ritkítani.
A küldetések teljesítéséért és a csatabeli győzelmekért az megelégedettség érzése mellé pénz is jár. Ezeket a két játék között el is lehet költeni újabb felszerelések és képességek vásárlására, így erősítve a hőseinket. Persze a halálesetek sem maradnak megtorlatlanul, ami néha kis hátrányokkal járhat a következő csatározás során, de szerencsére nem örök érvényűek.
Ezek után pedig már nincs más hátra csak, hogy kiválasszuk a következő csatateret és egy újabb vidám küzdelemben méressük meg magunkat!
Ha ki akarod próbálni, várunk március 12-én, szombaton a nyílt Társasjáték Napon!