Győri II. X-wing verseny a TárSasFészekben!

„Jó, akkor ő most kap két fókuszt, ebből az egyiket átadja neki. Emiatt ennek leesik a stressz és kap egy ingyen barell roll-t…”

Ilyen és hasonló mondatok rendszeresen hallhatóak X-wing versenyeken. Sokszor már követni sem lehet, és inkább rálegyintesz a dologra.
Ha unod már ezt, akkor a II. győri versenyen a helyed! Speciális küldetéseket és speciális csapat összeépítési korlátozásokat találtunk ki, hogy kiderüljön, ki tud a legjobban manőverezni nevenincs pilótákkal, illetve ellátni őket nevenincs felszereléssel.

A versenyzők 3 küldetésben mérhetik össze a tudásukat. A hely szűke miatt sajnos csak az első 16 fő jelentkezését tudjuk elfogadni. Maximum létszám mellett lesz egy negyedik forduló is! Egy csatára 90 perc áll a rendelkezésre, köztük 10 perces szünetekkel. Ebédszünet lesz az első forduló után. Az ellenfelek összesorsolása svájci rendszer alapján történik!

Nevezési díj: 1000 Ft.
Nevezési határidő: 2016.09.23. éjfél
Jelentkezni info@tarsasjatek.club e-mail címen lehet, a csapatlista és név (esetleg becenév) elküldésével.
Az első három helyezett vásárlási utalványt kap.

Esetleges kérdésekkel forduljatok nyugodtan Remport Lászlóhoz.

Időpont: 2016. szeptember 25. vasárnap, 10 órától 17 óráig
Helyszín: TárSasFészek, Győr Szent István út 41.
Facebook: https://www.facebook.com/events/605046763007961

A küldetéseket az alábbiakban olvashatjátok:

A Flotta újoncai kiképzésük utolsó szakaszába léptek, már csak egyetlen kihívásnak kell megfelelniük, hogy teljes értékű pilótáknak nevezhessék magukat: egy, a külső övben elhelyezkedő aszteroida mezőn kell feladatokat teljesíteniük. A küldetések részleteit azonban csak az utolsó pillanatban fogják megismerni. Az újoncok pletykákat hallottak arról, hogy valaki nagy név fogja őket figyelni a távolból. Szegények még nem tudták eldönteni, hogy örüljenek e ennek a hírnek, vagy sem…

A csatákban 100 vagy ennél kevesebb pontos csapatok mérik össze tudásukat. A szokásos megkötéseken kívül az alábbiak lesznek:

  • a csapatnak rendelkeznie kell egy nevesített pilótával, ő lesz a kiképzőtiszt. Bárhogyan fel lehet szerelni.
  • a csapat többi részé – az újoncok – viszont nem lehet nevesített pilóta, nevesített legénységet (pl Boba Fett), robotot (pl. R2-D2) nem vehet fel. Egyedi felszerelésre (limited) ilyen megkötés nincs (pl. Outlaw tech a scumoknál). Title-el rendelkezhetnek a hajók (reptetheted a Falcont 😀 )
  • további megkötés az újoncokra, hogy akik kis talpú hajóban vannak: egy típusú hajóból legalább kettőt kell hoznod (de másképpen is felszerelheted őket, más képzettségűek is lehetnek). Nagy talpú hajókra ilyen megkötés nincs.
  • A versenyzőknek rendelkezniük kell a hajókon (és a hozzájuk tartozó dolgokon) kívül 4 darab aszteroidával (törmelékmező nem lehet).

Egy-két példa jó csapat összeépítésre:

  • Boba Fett (predator, HLC, Dengar; a kiképzőtiszt) 52 pt + Mandalorian Mercenary (HLC, Outlaw tech, Concussion missile, Slave one; az újonc) 48 pt
  • R. A. Chiraneau (Expose, Emp. Palpatine; a kiképzőtiszt) 58 pt + 3xBlack Sq. Pilot (az újoncok) 42 pt
  • Wedge Antilles (R2+D2, Advanced Proton Torpedoes, Opportunist, Stealth Device; a kiképzőtiszt) 46 pt + 2xPrototype Pilot (Chardian refit, újonc század no. 1. ) 30pt + 2xBandit sq. Pilot (újonc század no. 2.) 24 pt

Egy példa a rossz összeállításra:

  • Wedge Antilles (R2+D2, Advanced Proton Torpedoes, Opportunist, Stealth Device; a kiképzőtiszt) 46 pt + 2xRookie Pilot (újonc század no. 1.) 42 pt + Bandit sq Pilot (újonc század no. 2.) 12 pt
    A fenti összeállítás nem jó, mivel Z-95-ös gépből csak egy van az újoncok között.

Pontozás

  • teljes győzelem 5 VP (a lelőtt hajók pontkülönbsége nagyobb, mint 11)
  • kis győzelem 3 VP (a lelőtt hajók pontkülönbsége nagyobb, mint 5, de kisebb, mint 12)
  • döntetlen 1 VP (a lelőtt hajók pontkülönbsége +/- 5 pont)
  • Ezen kívül VP-ket lehet szerezni az alábbiakkal:
    • 1 VP jár minden lelőtt átjátszó állomásért (csak az utolsó küldetésben, max. 3 VP)
    • 1 VP jár a lelőtt Kiképzőtiszt után (csak a 2-ik és a 3-ik küldetésben)

1. küldetés

Az újoncok izgalommal telve közelítenek az aszteroida mezőhöz. Picit sűrűbbnek tűnik, mint a megszokottak, de sebaj, nagyobb lesz a móka. A rádió megreccsen, és egy élő legenda hangját halljátok benne:
– Üdvözlöm Önöket újoncok! Ez az utolsó vizsgájuk! Amennyiben sikerrel teljesítik, úgy büszke Flottánk részesei lesznek. Amennyiben megbuknak, akkor nem számítunk Önökre a továbbiakban. A feladatuk a következő: az Önök előtt látható aszteroida mezőben… Hm ez érdekes! A hosszú távú radar azonosítatlan vadászgépeket mutat. Az első feladatuk így az, hogy vizsgálják ki, kik jöttek a szomszédunkba!

Természetesen ellenséges szándékúak azok a vadászgépek! Nem is lesz olyan könnyű ez a vizsga, mint gondolták az ifjoncok.
Standard felállási zóna, de játékosonként 4-4 aszteroidát kell felhelyezni a pályára. Az első csatában azonban csak az újoncok vesznek részt, a kiképzőtiszt megfigyeli, mire képesek önmaguktól! Feladat: pusztítsd el az ellenséges hajókat!

2. küldetés

Öldöklő csata alakult ki az űrben. Szerencsére úgy néz ki, hogy az ellenfélnek is csak kezdő pilótái vannak a helyszínen. A harc hevében egyre beljebb és beljebb sodródnak a hajók az aszteroida mezőbe. A géepk egyszer csak kezdenek furcsán viselkedni. Az aszteroidák is gyorsabban mozognak! Ezt mind a két fél észreveszi, a harc enyhül, visszavonulnak a felek a sebeiket nyalogatni. A rádióban ismét megszólal a legendás hang:
– Gravitációs mezőbe kerültünk. Eddig jól teljesítettek, de most megmutathatják, hogy igazából mit tudnak. És talán ellesnek tőlem egy-két fogást! Előre, támadás!

Standard felállási zóna, de játékosonként 4-4 aszteroidát kell felhelyezni a pályára. Ezúttal az egész csapatot fel kell pakolni! A gravitációs mezőben azonban az aszteroidák ide-oda mozognak. Minden kör végén mozgassátok ezeket 1-es egyenes sebességgel a kezdeményező játékost tekintve balra. Amennyiben egy aszteroida eme mozgás hatására „leesik” az asztalról, úgy a másik oldalon jön fel, törekedve arra, hogy ugyan abban a „magasságban” jöjjön be, mint ahol elhagyta a pályát. Felhelyezéskor az aszteroidát bárhogy lehet forgatni, de érintenie kell a pálya szélét, és teljes terjedelmével azon kell tartózkodnia.
Amennyiben egy aszteroida a mozgásának köszönhetően talpkontaktba kerül egy vagy több hajóval, akkor azokkal dobni kell egy támadó kockával. Találat/kritikus találat esetén a hajó elszenved egy sebet/kritikus sebet.
Amennyiben egy aszteroida a mozgása közben érintene egy hajót, a fentieknek megfelelően kell eljárni (dobni, sebezni).
Feladat: pusztítsd el az ellenséges hajókat!

3. küldetés

Az aszteroidamező megtizedelte a csapatot, de az újoncok sikeresen elűzték a betolakodókat.
– Remek – szólalt meg a Legenda -, akkor most intézzék el, amiért jöttek pilóták! A vizsgájuk még csak most kezdődik. Az aszteroida mezőben van három elhagyatott átjátszó állomás. Még a Klónok háborújából valók! Pusztítsák el őket!

A három átjátszó állomás a pálya középvonalán vannak elhelyezve, egymástól ugyan akkora távolságra (kb. 30 cm-re). Standard felállási zóna, de játékosonként 4-4 aszteroidát kell felhelyezni a pályára. Ezúttal is az egész csapatot fel kell pakolni, de a kiképzőtiszt nem lőhet ki átjátszó állomást.
Az átjátszó állomás 3 életerővel rendelkezik, nincs kitérési értéke. A cél, minél többet elpusztítani ezekből.